Atunci când două persoane își petrec o mai mare parte din viața lor împreună, fie într-un parteneriat sentimental, fie la serviciu, fie într-o anumită situație, gen cămin, tabără, etc., se creează, strict între acele două persoane, o nouă aură energetică, cu totul nouă, care îi afectează pe fiecare în parte. De altfel, simpla prezență a altcuiva în preajma noastră, ne influențează propria noastră aură energetică, simțind imediat acest lucru prin modificarea stării de dispoziție (în bine sau în rău), printr-o schimbare a atitudinii pe care o simțim în preajma acelui altcineva. Dacă suntem într-o „baie de mulțime”, aceste transformări pot fi chiar benefice pentru starea noastră de dispoziție, luând, inconștient, de la fiecare ceea ce nouă ne “lipsește”. Amintiți-vă de câte ori v-a luat valul într-o mulțime, fie că erați la un concert, fie la o sesiune motivațională a unui speaker renumit ori v-ați nimerit într-o manifestație care tocmai trecea pe lângă voi.

Oamenii au tendința să își dorească și, în consecință, să acționeze pentru a obține ceea ce le lipsește sau este diferit de propriul sine. Acest fenomen, instinct, atitudine, cum vreți să o numiți, este, de fapt, imperativul nostru genetic, de a căuta ..., de a-l căuta pe cel care este diferit de noi și care să ne umple „golurile” pentru a ne simți pe deplin întregi.

Din punctul de vedere al Designului Uman, o relație/parteneriat dintre două persoane creează un nou grafic (bodygraph) unic care îi va influența pe fiecare în parte în moduri diferite.
În graficul acestei relații/parteneriat există câteva aspecte deosebit de importante de care ar trebui să țineți seama pentru ca relația/parteneriatul să aibă succes.

Centrii

Un prim aspect important este cel legat de numărul centrilor definiți (colorați) care sunt reprezentați în noul grafic al relației/parteneriatului. Pentru a reține mai ușor semnificația fiecărui tip de distribuție a centrilor definiți în raport cu cei nedefiniți, Ra Uru Hu a creat o scurtă poezie relevantă și foarte utilă:

“9 & 0, nowhere to go,
8 & 1, have some fun,
7 & 2, work to do,
6 & 3, better to be free,
5 & 4, not a relationship anymore.”

Dacă o citiți în limba engleză veți constata că este amuzantă și veți reține foarte ușor fiecare situație.
Atunci când noul grafic al relației, creat prin suprapunerea graficelor individuale, definește (apar colorați) toți cei nouă centri (atenție, culoarea, în sine, nu contează!) se creează situația 9 & 0. Când opt centrii ai noului grafic apar colorați (definiți) și un centru rămâne alb, situația este de tipul 8 & 1. În mod similar, sunt denumite și celelalte situații cu 7, 6 și 5 centrii definiți din poezie.

Canale

Unul din aspectele cele mai importante ale noului grafic de relație/parteneriat este cel legat de starea/situația canalelor sale. Astfel, sunt luate în „colimator” patru tipuri de canale: canale de dominanță, canale de compromis, canale electromagnetice și canale de companie.

Canalele de companie sunt acele canale ale noului grafic pe care fiecare din parteneri le au deja în graficele individuale. Sunt locurile, aspectele, tendințele care ne aseamănă și vor fi mereu în rezonanță atunci când cei doi parteneri iau decizii.

Canalele electromagnetice sunt canalele din noul grafic de relație/parteneriat create din părțile cu care vine fiecare partener. Un canal electromagnetic se creează când un partener are în propriul grafic o parte a canalului respectiv și celălalt partener are cealaltă parte a canalului. Uneori, acest nou canal creat poate defini centrii anterior nedefiniți (albi) în graficele fiecăruia în parte. Canalele electromagnetice sunt, mai degrabă, „scânteile” unui parteneriat, unei bune prime impresii și ar trebui luate ca atare, ca simplă atracție de moment; pe termen lung, pot crea probleme. Cel mai important este atunci când noile canale sunt formate între porțile care întregesc definiția unuia sau ambilor parteneri („bridging gates”).

Canalele de dominanță sunt acele canale din graficul relației/parteneriatului care provin, în întregime, de la un singur partener, celălalt neavându-l deloc, întreg canalul îi este complet alb în graficul propriu. Acestea sunt „locurile” unde cel cu canalul complet „îl domină” pe celălalt, de fapt, îl învață ceva nou pe celălalt.

Canalele de compromis sunt cele mai importante din această categorie a analizei unui parteneriat. Canalul de compromis este acel canal din graficul relației/parteneriatului care conține un canal complet de la un partener și doar o parte, a aceluiași canal, de la celălalt partener. În acest caz, spunem că partenerul cu canalul complet în graficul individual îl „compromite” pe celălalt partener care are din acest canal doar o parte din el.

Canalele de compromis reprezintă adevăratele „puncte fierbinți” ale relației/parteneriatului, locurile din graficul relației pe care cei doi parteneri ar trebui să le cunoască, să le înțeleagă și să le abordeze conform recomandărilor pe tot parcursul relației/parteneriatului pentru ca acesta să aibă succes.

Profilul

Un alt factor care este luat în vizorul oricărei analize a unui parteneriat este cel al profilelor individuale ale partenerilor. Profilul unui partener poate fi în armonie, rezonanță sau disonanță cu profilul celuilalt partener. Profilul în Designul Uman reprezintă „costumul” pe care o persoană îl poartă în lume, ca un comportament de ansamblu care însumează și, totodată, individualizează toate aspectele propriului grafic, unic. Armonia este atunci când avem aceleași linii (cifre) în profil (ex.: 1 cu 1, 2 cu 2, 3 cu 3, ș.a.m.d.); rezonanța este atunci când există linii (cifre) de profil diferite dar care, însă, se află pe poziții similare în trigrama inferioară și superioară (ex.: 1 cu 4, 2 cu 5, 3 cu 6); disonanța este atunci când nu există niciuna din situațiile anterior prezentate.

Definiția

Definiția fiecărui partener reprezintă un aspect la fel de important ca toate celelalte prezentate până acum.

Definiția unică ne arată o persoană care se simte mereu completă, nu-i lipsește nimic, nu caută ceva care să o întregească. Înțelege, gândește și ia rapid decizii, se simte stăpână pe sine și nu simte că ar avea nevoie să apeleze la alții pentru vreun ajutor.

Definiția divizată ne relevă o persoană care simte adesea că-i lipsește ceva ca să se simtă completă, întreagă, care caută în alții ceea ce (crede că) îi lipsește. Acest tip de definiție poate fi plăcut surprinsă, dar și amăgită, în situațiile în care partenerul vine în relație cu câteva din porțile „cap de pod” (bridging gates) care îi întregesc definiția și, implicit, creează niște canale electromagnetice.

Definiția triplu divizată ne arată o persoană care, la fel, se simte adesea incompletă, că-i lipsește mereu ceva care să o facă să se simtă întreagă, completă și care ar avea nevoie de mai multe persoane care să-i ofere această stabilitate.

Definiția cvadruplu divizată este extrem de rară și este specifică unei persoane care, pe lângă faptul că simte lipsa întregului, poate fi o persoană foarte rigidă, asta și datorită faptului că are, în mod implicit, opt sau nouă centri definiți (colorați).

Tipul și Autoritatea

Nu în ultimul rând, tipul fiecărui partener și autoritatea acestora contribuie la fel de mult la succesul oricărei relații/parteneriat. Tipul și autoritatea fiecărui partener sunt două aspecte la fel de importante ca toate celelalte prezentate anterior și poate ar trebui recunoscute și înțelese primele pentru a ști cum fiecare partener să-l respecte pe celălalt.

În concluzie:

Deși ar mai fi foarte multe de spus despre aspectele luate în considerație într-o analiză a unei relații/parteneriat, totul ar trebui să înceapă cu respectul reciproc pe care partenerii înțeleg și sunt confortabili să îl acorde celuilalt. O analiză de relație/parteneriat pornește întotdeauna de la motivele care fac ca o relație să scârțâie și identifică, pe baza graficului relației, „punctele fierbinți” și modul în care acestea ar putea fi înțelese, abordate și, eventual, soluționate. Condiția primordială este ca ambii parteneri să fie la fel de implicați în aplicarea sfaturilor și, mai ales, să-și înțeleagă și să-și respecte propriul design uman.

Love yourself!
Ecce Homo